Breaking News

Avusturya aile, akraba ve arkadaş ziyareti vize başvurusu



Bu yazımda sizlere Avusturya'da bulunan aile, akraba ve arkadaşlarını ziyarete gitmek isteyenlerin işini kolaylaştıracak bilgiler vereceğim. Avusturya'ya izin başvurusu yapacakların, ikamet ettikleri ilin hangi Konsolosluk veya Büyük elçilik yetki alanında bulunduğunu, bilmeleri gerekiyor. Örnek: Bursa'da ikamet eden kişiler İstanbul Avusturya Başkonsolosluğunun görev bölgesinde bulunmaktadır. Gerekli başvuru işlemlerini, takip ederken İstanbul Avusturya Başkonsolosluğunun talepleri doğrultusunda gerekli evrakları hazırlamalıdırlar. Başvuru sahipleri, Avusturya'da bulunan yakınları veya arkadaşları tarafından yapılacak elektronik davetiye ile istenilen diğer evrakları hazırlayıp, işlemlerini başlatabilirler. İstanbul başkonsolosluğuna yapılan elektronik davetiyeler İST ile başlar ve 48 saat sonra konsolosluğa ulaşır. Diğer önemli konu ise size davetiye gönderen kişinin adı, soyadı, doğum tarihi pasaport numarası ve uyruğu gibi bilgileri mutlaka öğrenmelisiniz. Ziyaretiniz sırasında sizi davet edenin yanında konaklama yapılacak ise adresini başvuru formuna yazmanız gerekiyor. Kişi otelde konaklama yapacak ise rezervasyon yaptırmanız gerekiyor. Avusturya vize başvurularında standart olarak istenen belgeler kişilerin iş ve gelir durumları, arasında farklılıklar bulunmaktadır. Sizler bu ayrıntılara dikkat etmelisiniz. Örnek olarak çalışan ve ev hanımı arasında istenen belgeler farklıdır, kişiler Türkiye'de geçimini nasıl sağlıyor ise seyahati boyunca sunduğu evraklarda her hangi bir şüphe uyandırmayacak şekilde ispatlamalıdır. örnek: Türkiye'de geçimini çiftçilik yaparak sağlayan kişi tapu ziraat odaları tarafından verilen çiftçilik belgesi eğer farklı bir geliri bulunuyorsa kira geliri gibi sunacağı belgeleri buna uyumlu şekilde hazırlamaya özen göstermelidirler. En önemlisi yapacağı seyahat masraflarını karşılayacağını kanıtlayan güncel ve yeterli bakiye bulunan banka hesap özeti kaşeli imzalı (Bankanın imza sirküleri de istenebilir.)





Avusturya schengen vizesi rejimine tabi bir ülkedir ve 23.09.2014 tarihinden itibaren parmak izi ve biyometrik fotoğraf uygulaması başlamıştır.yapılan tüm schengen vize başvurularında gereklidir. 5 yıl geçerliliğini korur. Avusturya'ya girişiniz sırasında bu bilgiler kontrolden geçmektedir.tüm vize başvurularında olduğu gibi ulaşım gerçekleştirilecek araçlar (uçak, otobüs, vb. ulaşım bilgilerini vize başvurunuz sırasında hazır bulundurmanız gereklidir. Sizlerden alınan bu belgeler konsolosluklar tarafından detaylı bir incelemeden geçirilmektedir. Potansiyel mülteci olmadığınızı kanıtlamalısınız bazı başvurularda sizden ekstra evrak talebine dikkat edin ve mutlaka sizden istenen ekstra istenilen belgeleri 15 gün içinde gönderin bu talepleri mutlaka değerlendirin aksi taktirde başvurunuzdaki samimiyet testi sorunu yaşayabilirsiniz. Başvuru yaptıktan 5 ile 15 iş günü arasında değişebilen süre içerisinde eğer Konsolosluk tarafından ekstra evrak talebi olmaz ve sizi görüşmeye davet edilmezseniz izin belgenizi alıp seyahat edebilirsiniz. Herhangi bir kafa karıştıracak belge sunmaktan kaçınmalısınız. Daha detaylı bilgi almak için Avusturya vizesi aile akraba ve arkadaş ziyaretine gidecekler için istenen evraklar yazımı inceleyebilirsiniz.


Söz sizde:Bu yazının gelişmesine katkıda bulunmak isterseniz yorum bölümden deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. (reklam ve spam içeriklerden korunmak için denetlenecektir.)



Bu yazı 31.03.2015 tarihinde yazılmıştır, güncelleme yapıldığında tarihi dipnot olarak belirtilir.
Son güncelleme tarihi: 04.04.2015
Fotoğraf: pregnancy


DMCA.com Protection Status

41 yorum:

  1. merhaba ben de Avusturya'ya arkadaşımı ziyarete gideceğim. oradan budapeste ve prag a gitmek istiyorum. fakat dönüş biletim avusturyadan sizce bir sıkıntı çıkar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Hayır bir sorun yaşamazsınız.

      Sil
    2. Vize hocam rahatsız ettiğim için özür dilerim benim kızım 17 yaşinda Avusturya'ya 1 haftalığına yılbaşı için yollayacagım istek bekliyorum sizce bir sorun cıkarmı vize alabilirmiyi ne olur yardımcı olurmusunuz

      Sil
  2. Selam avusturyada yaşıyorum.arkadaşımı buraya temelli getirtmek istiyorum.istek yapsam turist olarak gelse hemen geldiği gibi işini hazırlasam turist vizesini değiştirip burada tekrar oturum ve çalışma iznine başvuru yapmasına müsade ederlermi? Bir diğeride herhangi bir firmayı aracı koysam onlar istek yapsa işimiz dahamı kolaylaşır.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle durumlarda Oturum vizesi için başvuru yapmalısınız Turist vizesi ile gidip temelli kalmak seyahat amacını gizlemek ve Konsolosluğu yanıltmak demektir. Bu ve benzeri girişimler yüzünden Avusturya Konsolosluğu Turizm amaçlı seyahat edecek kişiler için şartları daha da zorlaştırıyor.

      Sil
    2. Merhaba bende turist olarak avusturyayavusturya ya geleceğim öğrenciyim pasaport harcindan kurtulmak için avusturysadan bir davet mektubuna ihtiyacim var. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz

      Sil
    3. Davet mektubu konusunda maalesef yardımcı olamayız.

      Sil
  3. Mrb hocam ben avusturyaya gitmek istiyorum temelli kalmak istiyorum..ne yapmam gerekir...

    YanıtlaSil
  4. Temelli kalmak farklı bir kategoriye girer. Biz sadece vize başvuruları hakkında yardımcı oluyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben Avusturyaya Erasmusa gideceğim.Öğrenci yurdumu henüz ayarlayamadım bu yüzden kalacağım yeri vize başvurusunda akrabalarımın evi olarak göstermek istiyorum.Bunun için gereken belge nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erasmus vizesi ve Aile akraba ziyareti vizesi farklı başvuru seçenekleridir. Erasmus için vize başvurusu yapacağınıza göre Konsolosluk sizden başvuru yaptığınız seçeneğe göre evrak talep edecek. Bu yüzden Öğrenci yurdu ile ilgili belgeyi sunmanızı talep edecektir. Aile veya akraba ziyareti için vize başvurularında, Akrabanız sizi için Konsolosluğa elektronik davetiye göndermelidir.

      Sil
  6. Merhaba.Ben Mart ayında Avusturyaya Erasmusa gideceğim.Henüz öğrenci yurdumu ayarlayamadım.Bu yüzden viyanadaki akrabalarımın evini kalacak yer olarak göstermek istiyorum.Bunun için gerekli olan belge nedir?Ve okul kabul belgem geldi vizem tahmini olarak ne kadar sürede çıkar?

    YanıtlaSil
  7. Evet bunu biliyorum fakat hem erasmus yapacağım hem de avusturyada yaşayan akrabalarımın yanında kalacağım.Bunun için gösterilmesi gereken belge nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avusturya konsolosluğunun mail adresine durumunuz ile ilgili Almanca mail gönderin, gelen cevaba göre evrak hazırlayın. Avusturya' da yaşayan akrabalarımız dan konuyla ilgili evrak istenebilir.

      Sil
  8. Merhabalar,ben bordo pasaportla Avusturya'ya akrabalarimi ziyarete gitmek istiyorum.Vize mi yoksa davetiye mi daha kolay olur ? Bu işlemler ne kadar sürer?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle, bordo pasaport sahipleri Avusturya'ya gidebilmek için vize alması gereklidir. Seyahat amacınız doğrultusunda vize başvurusu yapmalısınız. Akraba ziyaretine gideceğiniz için Avusturya' da bulunan yakınlarınızın göndereceği elektronik davetiye ile vize başvurusu yapmanız daha iyi olacaktır. Konsolosluğu yanıltacak girişimlerde bulunmayın.

      Sil
    2. Vize işlemleri çok mu uzun sürer?Daha pasaport suremi de uzaticam.Epey masraflı mıdır?

      Sil
    3. Avusturya vizesi 5 ile 15 iş günü içinde sonuçlanmaktadır. Fakat sunacağınız evrakların eksiksiz olmalıdır. Avusturya konsolosluğu sizden ekstra evrak talebi olabilir. Böyle durumlarda bu süre uzayabilir. İlk defa vize başvurusu yapacaksanız, profesyonel vize danışmanlık hizmeti almanızı tavsiye ederim.

      Sil
  9. Peki teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Meraba avusturya aile ziyareti vizesi icin hangi belgeler gerekiypelimizde davetiye var

    YanıtlaSil
  11. Gerekli evraklar için http://www.vizehocam.com/2015/05/avusturya-vizesi-aile-akraba-arkadas-ziyareti.html adresine bakabilirsiniz.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba.Şu an dört aylık vizemle avusturyada erasmus öğrencisiyim.Vizem haziran sonunda bitecek fakat sınavlarım temmuz ayına da sarkıyor.Bunu sebep göstererek vizemi bir ay daha uzatmak istiyorum.Nereye nasıl başvurmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erasmus vizesinden kastınız oturum ise Avusturya'da Emay 6 oturum vizesinin uzatılması için başvuru yapılıyordu kısa süreli eğitim vizesi için Avusturya İstanbul başkonsolosluğna mail yoluyla bilgi Almaya çalışın

      Sil
  13. Meraba ben 2005 yılında Avusturyada üniversite okumak için bulundum.2006 yılında herhangi bir sıkıntı yaşamadan kendi isteğim ile geri türkiyeye geldim.abim orda yaşıyor hala .şu anda evliyim,iki çocuğum var .misafir davetiyesi yollasa lar ailemle gezmeye gidebilirmiyim.şartları nelerdir.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avusturya'da bulunan Abinizi ziyaret etmek için davetiye ile vize başvurusu yapabilirsiniz Avusturya vize başvurusu sırasında sunacağımız belgede çok dikkat etmelisiniz. İsterseniz profesyonel destek alabilirsiniz.

      Sil
  14. Merhaba, ben avusturyada yasiyorum, Burda detayli düzgün bilgi veren yok sizin gibi, ben emekli amcami 4 günlügüne getirmek istiyorum fakat bu davetiyeyi nasil nerden cikartiricam bunun icin tam olarak neler istiyolar. Gelir göstermem disinda.. Tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetiye İkamet ettiğiniz Belediye den çıkartılmakta ve 48 saat içinde Türkiye'de bulunana Avusturya Konsolosluğuna veya Avusturya Büyük elçiliğine ulaşır. Akrabanızın İkamet il Hangi konsolosluğun görev bölgesinde yer aldığını öğrenmeli ve Alacağınız Elektronik davetiye numarası ve size ait iletişim ve adres bilgilerini amcanıza bildirin hangi tarihler için Davet edildiğini de belirtmeniz gerekiyor. Amcanız Bu tarihler için Avusturya Aile ve arkadaş ziyareti için vize başvurusu yapması gerekiyor.

      Teşekkürler

      Sil
    2. Tesekkürler yorumunuz ve bilgilendirmeniz icin..

      Sil
  15. Merhaba benim icerde aile birlesimi vizem var bu varken ordan istek yapip baska bir yakinim turist gidebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Böyle durumlar da Avusturya Konsolosluğundan onay alıp müracaat etmenizi öneriyorum. Görev bölgesinde bulunduğunuz Avusturya Konsolosluğu ile iletişime geçebilirsiniz.

      Sil
  16. Elektronuk davetiye 2 is gunu icersunde konsolosluga ulasiyor heralde ondan ask nea randwvuyu hemen alabiliyormuyux

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Randevu almak için elektronik davetiye beklemeniz gerekmiyor.

      Sil
  17. Merhabalar benim sorum elektronik vizeyle annemi 90 günlügüne getirdik günü bitti tekrardan trye gitti simdi tekrardan ayni muracati yapmak istiyoruz bunun icin ne kadar sure beklememiz gerekiyor yeni muracat icin yani 10 gundur gitmis hemen yapsak oluyormu yoksa bir kay beklememiz gerekiyormu saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En fazla 6 ay içinde 90 gün kalış hakkı tanınmakta idi

      Sil
  18. Merhaba hocam elektronik davetiye ile Turkiyedeki akrabamizi davet ettik.Bize bir kod verdiler internetten sorgu yapabiliyormuyuz yoksa randeve ile konsoloslugami veriliyor bu kod

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektronik davetiye numarasını vize başvurusu sırasında başvuru formunun sağ üst kısmına yazılır.

      Sil
  19. Ben ogreniciyim lise 1 e gidiyorum avusturyadan istek yapılarak orada 3 ay kalabilirmiyim ama okulu birakacam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avusturya konsolosluğunu kalış sebebinizi net olarak bilmek isteyecektir. geçerli bir sebebiniz yok ise vize alamayabilirsiniz.

      Sil
  20. Merhaba hocam size birşe danışacaktım beni avusturyada teyzem davetye başvur yaptı 6 ay oldu davetye elime gelmedi teyzem bana bir şifre verdi konsolosa götürsem bir faydası olurmu

    YanıtlaSil
  21. Merhabalarben türkiyeden arkadaşımı getirmek istiyorum haftalıpınağına
    Daha önce hiç bi başvuru yapmadım nasıl ne yapılacak onuda bilmiyorum türk vatandaşıyım neler yapmam nerelere müracad etmem gerekir getirebilirmiyim sizce şimdiden tşk

    YanıtlaSil
  22. Hocam iyi aksamlar ben 16seneden beri avusturya da yasiyorum, ailem türkiyede ,babam rahatsiz avusturyaya getirip bakimini üstlenmek istiyorum, bunun icin ne yapacagimi tam olarak bilemiyorum, bu konuda yardimci olurmusunuz, ben türk vatandasiyim, saygilar

    YanıtlaSil

Teşekkürler.