Breaking News

Multi vize nedir ve kimlere verilir.




Vize işlemleri sırsında başvuru formunun genellikle 24. numaralı kutucuğunda, size şöyle bir soru yöneltilir. Talep edilen giriş sayısı ve kutucuklar üzerinde tek giriş, çift giriş ve çoklu giriş bu seçeneklerden çoklu giriş seçeneği multi vize istediğinizi anlatan kısımdır. Böylece konsolosluklar evrakları incelerken kişinin multi vize istediğini bu seçeneğe bakarak öğrenirler. Küçük fakat önemli olan bu ayrıntı yanlış işaretlenmesi sonucunda veya konsolosluğun kararına göre vizenizin tek girişli çıkmasına sebep olabilmektedir. Yukarıdaki schengen vize fotoğrafında kişi multi vize almış. Daha iyi anlatabilmek için siyah kutucuk içine aldım

Multi vize kimlere verilir 

Konsolosluklar vize başvurularında kişinin verdiği güvene ve sunduğu evraklara göre kademeli olarak vize sürelerini uzattığı gözlemlenmektedir. Detaylı bilgi için Daha uzun süreli Yunanistan vizesi nasıl alınır yazımı inceleyebilirsiniz. Multi vizeyi başvurunuz sırasında sunacağınız evrakların konsoloslukların vereceği kararı ile alabilirsiniz. Örnek: Sunduğunuz seyahat planın da schengen alanı dışına çıkıp tekrar gireceğinizi ve bu plana göre multi vize almanızın gereklilik olduğunu belge ile kanıtladığınız da konsolosluklar size multi vizenin verilmesini uygun görebilir. Bununla birlikte Daha önce kişi multi vize almış ve çok sayıda seyahat gerçekleştirmiş ise bir sonraki vize başvurusunda da genellikle multi alabilir. Biraz da giriş sayılarını ne anlama geldiklerinden bahsedelim



Tekli giriş: Başvuru sahibi bu seçeneği işaretlediği zaman kişi sadece 1 defa o ülkeye giriş ve çıkış yapabilir anlamına gelmekte, schengen vizelerinde schengen bölgesi içinde bulunan ülkelere giriş yapabilmektedir. Örneğin Tek girişli bir Yunanistan vizesi aldınız. Bununla Yunanistan dan giriş yapıp schengen bölgesi dışına çıkmadan diğer ülkelere geçiş yapabilirsiniz. dikkat etmeniz gereken en önemli ayrıntı Avrupa birliği vize alanına çıktığınız anda bu vize, gün süreniz olsa dahi geçerliliğini yitirmiş sayılır. Resimde gördüğünüz kutucuk içerisinde 01 şekline gösterilmektedir. Yarı schengen ülkeleri olan Bulgaristan, Romanya, Hırvatistan'a tek girişli vizeniz ile giriş yapılamamaktadır.

Çift girişli: Başvuru sahibi bu seçeneği işaretler ise iki defa giriş ve çıkış yapabilir anlamına gelir. örnek olarak schengen vizelerinde schengen alanı içinde bulunan ülkelere 2  giriş ve çıkış yapabilirsiniz. Bu vize ile Avrupa birliği vize alanı dışında bir ülkeye giriş yapsanız bile eğer gün süreniz var ise ikinci defa giriş yapmanızda bir sıkıntı yaşamazsınız. Genellikle İçinde Makedonya bulunan turlar da schengen dışına çıkıldığı için bu tür vizeler ile gezinizi yapabilirsiniz. Yarı schengen ülkeleri olan Bulgaristan, Romanya, Hırvatistan'a çift girişli vizeniz ile giriş yapmanızda sıkıntı olmaz.

Çok girişli (Multi vize): Başvuru sahibi bu seçeneği işaretlediği zaman kişi aldığı vize ile o ülkeye istediği kadar giriş çıkış yapabilir. Tüm vizelerde olduğu gibi verilen tarih aralığı ve gün süresi dışına çıkmadığı sürece Örnek: Kişi 6 ay 45 gün geçerli Fransa vizesi aldı Fransa'ya gitti 10 gün kaldı Türkiye'ye geri döndü Kalan günlerini kullanmak isterse herhangi bir schengen bölgesine dahil bir ülkeye giriş ve çıkış yapabilir. 



Bu yazı 02.12.2016 tarihinde yazılmıştır.

Fotoğraf: Notey

74 yorum:

  1. meraba 1 yıl sengen vizem var muti 90gün acaba 1 yıl icersindemi 90 gun 6 aydan 6 ayamı 90 gün tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet toplamda 180 gün konaklama hakkınız bulunuyor fakat kullanırken çok dikkatli hesap yapmalısınız gün sayılarına ilk 90 günü​ tamamladıktan sonra 3 ay boşluk verilmesi gerekiyor. Diğer 90 günün başlaması için aksi durumda bir gün bile fazla kalırsanız 600€ cezası var bu yüzden dikkatli olun.

      Sil
  2. Merhaba,

    Almanya vizesi için başvuracağım ama şöyle bir durum var. ilk yurtdışına çıkışım ve geri dönerken araba ile dönme ihtimalimiz var. Sanırım multi vize vermeleri gerekiyor, ve multi verseler dahi türkiyeye dönüş rotasında şengene dahil olmayan ülkeden geçersek problem olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer tek girişli schengen vizesi alırsanız, schengen alanından çıktığınızda tekrar. Giriş yapamazsınız. Bu yüzden Multi vizeye ihtiyacınız var tek girişli vizeler sadece 1 giriş ve 1 çıkış için kullanılmaktadır. Teşekkürler.

      Sil
  3. 23/06/2017 den 06/09/2017 kadar yunanistandan aldığımız multi her giriş 20 günlük vizemiz var. 23/06 da yunanistana gittik 29/06 da döndük. 05/08 de gidip 07/08 de döneceğiz. 27/08 de bulgaristandan girip almanyaya kadar gideceğiz. 27/08 de çıktığımızda 20 gün kalma hakkımız var mı yoksa 06/09 kadar dönmek zorunda mıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur hanım gün süresini daha iyi anlamamız için şöyle açıklayalım 23/06 da Yunanistan'a giriş yaptınız 29/06 da Türkiye'ye döndünüz. 20 kalış süresi bulunan vizenizin 7 gününü kullanmış oldunuz. Geriye 13 gün size tanınan 06/09 tarihine kadar schengen alanında kalma hakkınız kaldı. Kaldığınız günleri mevcut gün süresinden düşeceksiniz eğer vizenizin ile 21 gün konaklama yaparsanız gün sürenizi ihlal etmiş olursunuz ve 600€ ceza ödemeniz gerekir ve sonradan alacağınız schengen vizeleri sırasında sıkıntı yaşayabilirsiniz.

      Sil
  4. Ben bulgaristan a 60 günlük vize aldim ancak cenazemiz olduğu için çıkış yapmam gerekecek. Daha 5 gündür ülkedeyim. Ben vize seçeneğini tek girişli olarak işaretledim ama pasaportumda multi yazıyor. Ben bir hafta sonra tekrar bulgaristan a giriş yapabilir mıyım.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba

    Multi vize aldığınız, geçerli tarih ve gün süreniz olduğu için Türkiye'ye döndükten sonra tekrar Bulgaristan'a giriş yapabilirsiniz. Vize geçerlilik tarihlerine ve gün sürenize dikkat edin

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Hayirli gunler Hocam . Ben bir sey sorcaktim tek girisli yunanistan vizesi alip , Yunanistana vardiktan sonra soyle isvece gidebilormiyim gide bilirmiyim ?
    Yunanistan - Istanbul - isvec

    Cunku yunanistan da isvece direc ucus yokta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mesut bey tek girişli vizeniz ile schengen alanından çıktıktan sonra tekrar schengen alanına giriş yapamazsınız. Aktarmalı uçuş da schengen dışına çıkılmıyor ise sorun olmayacaktır. Emin olmak için uçak bileti alırken tekrar kontrol ettirin.

      Teşekkürler

      Sil
  7. İyi günler
    Bir sorum olacaktı sizlere , 6 aylık Macaristan multi vize alacağım , sormak istediğim bu vizeyle Macaristan'a gelip altı aylık süreyi uzatma ve çalışma izni alma imkanım var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Muzaffer bey Çalışma izni ve vize uzatma gibi bilgileri Maceristan konsolosluğun dan alabilirsiniz. Çalışma vizesi ile ilgili müracaatı Etmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  8. İyi günler. Ben bir yıllık Estonya vizesi aldım ve pasaportumda multi yazıyor. Ama bu vize schengen vizesi değil estonya vizesi ve benim bordo pasaportum var. Bu pasaport bana diğer schengen ülkelerine geçiş hakkı tanıyor mu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Estonya schengen vize rejimine tabi bir ülkedir. Schengen vizesi olmadığını belirtmişsiniz. Acaba oturum vizesi mi aldığınızı anlamadım Facebook dan mesaj yoluyla görüşebilir şekilde sorununuzla daha net cevap verebilirim Teşekkürler

      Sil
  9. Merhaba. İtalya 6 aylık 90 gün multi vize verdi. 3 günlüğüne İtalya'da kalacağız. Daha sonra başka bir schengen ülkesine gitmek istediğimizde (örneğin Almanya veya İspanya) direk uçak bileti alıp o ülkeye gidebilir miyiz? Yoksa başka işlemler de yapmamız gerekiyor mu? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      İtalya vizesi ile diğer schengen ülkelerine gidebilirsiniz her ihtimale karşı seyahat sağlık sigortası ve otel rezervasyonu yanınızda olmasını tavsiye ederim. İlk girişinizi İtalya vizesi aldığınız için İtalya'ya yapın

      Teşekkürler

      Sil
  10. merhaba. 1 yillik yunan vizem var multi. ancak bu vizemle yunanistana giris cikis yapmadim. 3 gunluk bulgaristan romanya turuna katilmak istiyorum. yunanistana giris yapmadigim icin bu ulkelerde sorun yasarmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size tavsiyem bir defa da olsa aldığınız Yunanistan vizesini Yunanistan'a giriş yaparak kullanmanız

      Sil
  11. Merhaba ben Almanya dan 5 yılık multivize davetiye gönderdim nişanlıma kendisi türkiye'den hangi evrakları düzenlemesi lazım ve nelere dikkat edilmesi lazım hemen verirlerdi ona. İzin kendisi is veren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Talep edilen belgeleri eksiksiz olarak hazırlamaları gerekiyor Almanya aile ve arkadaş ziyareti için vize başvurusu yapmalı dilerseniz profesyonel destek alabilirsiniz. Teşekkürler

      Sil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Slm 1 yıllık multi vize için davetiye ve mektuplarda gidiş ve dönüş tarihini 3 ay olarakmi belirtmem gerekiyor yoksa sadece gidiş tarihini mi yazmam gerekiyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musa bey seyat gidiş dönüş tarihleri yazılması gerekiyor talep edilen süre kısmına gün sayısını yazdıktan sonra parantez açarak 3ay 6 ay veya 1 yıl yazabilirsiniz

      Sil
  14. Merhaba ben sömestrda iki haftalığına Hollanda’ya akraba ziyareti için vize başvurusunda bulunacağım 10gün Hollanda’da 5gün de Almanya da kalıp Almanya dan Türkiye’ye dönmeyi planlıyorum bunun için multi vize mi almam gerekiyor? Ayrıca vize evraklarında sunacağım uçak bileti rezervasyonunda girişin Hollanda çıkışın Almanya’dan olması vize için sorun teşkil eder mi?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Hollanda vize başvurusu sırasında Almanya'da da konaklama göstermelisiniz. Multi vize almasanız bile aldığınız tek girişli vizeyi schengen alanı dışına çıkmadığınız sürece sorun olmayacaktır. tek girişli vizelerde schengen alanı dışına çıktığınız da tekarar giriş yapamazsınız.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben multi Romanya vizesi ile Bulgaristan'a girmek istiyorum.. bir kere de Romanya'ya giriş taptım öncesinde bulgara girişte sorun çıkartırlar mı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romanya vizesi ile Bulgaristan'a giriş yapabilirsiniz. Emin olmak için Bulgaristan konsolosluğuna danışabilirsiniz.

      Sil
  17. merhaba ben 3 aylık multi 30 gün kalışlı ispanya vizesi almıştım. eylülde 7 gün kullandım ve turkiye'ye giriş yaptım. şuan 23günüm kaldı 7 gün daha avrupaya gitmek istiyorum. hesaplamam doğru mu? bir sıkıntı olur mu ? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size belirtilen tarih aralığında kalış gün sayısını kullanmanız da bir sakınca yok multi olduğu için giriş/çıkış sınırlaması yoktur. Başlangıç ve bitiş tarihlerine dikkat edin

      Sil
  18. Merhaba italya ya multi vize almak istiyorum daha kolay olmasi icin yani uzun sureli kalış icin yunan vizesine basvursam giriş cikis yapilsa yunan vizesiyle italya ya gidilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Selin hanım mantık olarak bu yolu izleyebilirsiniz fakat Yunanistan vizesinin uzun süreli çıkmaya bilir size tavsiyem hangi ülkeye seyahat edeceksiniz o ülke için müracaat etmeniz daha iyi olacak son zamanlarda kişi Yunanistan vizesi alıp doğrudan Fransa'ya gidiyor kapıdan geri çevirip vizesini iptal ediyorlar + para cezası alanlar bile var. Schengen kurallarına uymanız sonradan alınacak vizeler için olumlu olacaktır. Teşekkürler

      Sil
  19. Öncelikle iyi günler diliyorum. Sizlere çok ufak bir sorum olacak. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
    30.11.2017 - 08.12.2017 tarihleri arasında Çek Cumhuriyeti'ne turistik bir seyehatim oldu. Vizemin geçerliliği dönüş tarihime kadardı. Sorum ise şöyle olacak; Ben bir kaç ay sonra tekrar Çek Cumhuriyeti'ne turistik bir seyehat istiyorum ama max. olan 90 günlük bir başvuruda bulunmak istiyorum. Bunun bir kısıtlaması olur mu? Yapmam gereken nedir? Kısa bilgiler verebilirseniz minnettar olacağım.
    Sevgi ve Saygılarımla,
    Mevlüt Akgün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlüt bey tekrar yapacağınız vize başvurusu için bu durumunuz ile ilgili bir kısıtlama olmaz schengen alanına giriş çıkış yapacağınız tarihleri schengen calculator kullanarak kontrol edebilirsiniz.

      Sil
  20. Merhaba şubat ayinda 4 gün yunanistan'a gidecegim daha sonra Türkiye'ye dönüp 1 hafta sonra 6 günlüğüne İtalya seyahatim olacak. Bunun için hangi ülkeye başvurmam gerekiyor? ilk gireceğim ülke yunanistan ama İtalya'da daha fazla kalacağım için schengen başvurumu italya'ya yapmak gibi bir durum var mıdır acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hafta ara vermeden tur planı gibi bir seyahat edecek olsaydınız İtalya vizesi için başvuru yapmanız gerekiyordu ama 1 hafta Türkiye'ye geri dönüş yapacağınız için Yunanistan vizesi için başvuru yapmalısınız. Dilekçe ekleyip daha uzun süreli vize istediğinizi belirtebilirsiniz.

      Sil
  21. Merhabalar ben almanyada yaşıyorum ve ocak ortası gibi annemi buraya getirmeyi ve dönüşünde birlikte arabayla dönmeyi planlıyorum istek yaparken multi vize isteğimi yapmam gerekiyor birde yol güzergahı üzerinde bir sorun çıkarmi?? Yardımcı olursanız çok sevinirim tşk ederim şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serap hanım Davetiye çıkartma sırasında yetkililere bu durumunuzu danışmanız daha iyi olacaktır vize başvurusu sırasında annaniz gidiş ve dönüş evrakları sunarken dönüş için sizin Almanya Konsolosluğuna hitaben bir dilekçe hazırlayıp dönüş yapacağınız araç ruhsatı ve hangi güzergahı kullanarak Türkiye'ye döneceğini Almanca açıklayan bir dilekçe sunabilir ve bu sebeple annenize Multi vize istediğinizi belirtebilirsiniz Almanya Konsolosluğu talebinizi değerlendirecektir.

      Sil
  22. Merhaba, bir haftalık Prag gezisi planlıyorum. Prag'a gittikten sonra 3 günlüğüne Almanya'ya geçeceğim. İstanbul'a dönüşüm tekrar Prag'dan olacak. Acaba multi vize alamazsam tek giriş çıkış ile Prag'a geri dönebilir miyim ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çek cumhuriyetin'den Almanya'ya Schengen alanı dışına çıkmadan geçiş yapabilirsiniz. Almanya'da kalacağınız otel rezervasyonları ve seyahat sağlık sigortanız yanınızda bulunsun. Tek girişli vize ile de bu seyahati gerçekleştirebilirsiniz. Vize başvuru formunuzda talep edile giriş sayısı seçeneğine multi işaretlemeyi unutmayın. Teşekkürler.

      Sil
  23. merhaba ben 3 ay süreli multi entry schengen vizesi akdım Polonyaya ve bunun 35 günü nü kullanıp Türkiyeye geri döndüm. sormak istediğim şimdi benim yine bi avrupa ülkesine giriş yaptığım zaman kalan 10 günlük süremi mi kullanabiöiyorum sadece yani 10 gün dahamı kalabilirim max. yoksa giriş. yine 45 gün mü kalabilirim muşti entry olduğu için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Evet sadece 10 günlük kalış hakkınız kaldı gün sürelerini iyi hesaplayın 1 gün bile fazla kalırsanız 600€ cezası var

      Sil
  24. Merhaba, daha önce 9 günlük Çek Cumhuriyeti'ne turistik seyahatim olmuştu. Bu sefer daha uzun bir süreli vize başvurusunda bulundum. Dün Çek Cumhyuriyeti konsolosluğundan aradılar ve bir takım sorular sordular. Doğum tarihi, öğrenim durumu ve seyahat amacı gibi. Bu durumla karşılaşmak normal midir? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Konsolosluklar genellikle bu tür sorular sormaktadır. Beyanınız ile sunduğunuza evraklar da bir çelişki bulunup bulunmadığını kontrol etmektedirler.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba. 90 günlük Almanya Multi vizem var. Almanya da on gün kalacağız türkiye ye döndükten sonra arabayla yunanistana geçmek istiyoruz. Arabayla geçebilme şansımız var mı yoksa arabaya da mı vize gibi bir şeyler istiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arabaya vize gibi bir şey söz konusu olamaz Sadece Araç ile çıkış yapan kişilerin Uluslararası geçerli Ehliyeti olmalı ve Araç için Yeşil sigorta yaptırmalısınız Ehliyetinizi yeni aldıysanız veya yeni değiştirmiş iseniz Uluslararasında geçerlidir.

      Sil
  27. Merhaba 16-02-2018 ile 30-04-2018 arası 20 günlük multi schengen vizemi Yunanistan'dan aldım. 16 Şubat Yunanistan'a girip 18 Şubat çıkış yaptım. Şimdi bu vizemle Mart 29 ile Nisan 11 arası İsviçre'ye gitmem mümkün müdür? Sorun çıkar mı sizce? Bilgi vereceğinizi umar şimdiden çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  28. Tuğba hanım Yurt dışında kaldığınız günleri çok iyi hesaplayın Geçerlilik süresi içinde kaldığınız günleri 20 günden düşün saat 00:00 dan itibaren gün atadığı için giriş yaptığınız saatler bile çok önemlidir. 16-02-2018 - 18-02-2018 3 gün harcamış olabilirsiniz geriye kalan 17 günü 30-04-2018 tarihine kadar kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  29. merhaba, vize geçmişimde eğitim için 6 aylık malta multi schengen vizem vardı şimdi tekrar başvurucam ama turistik multi verirler mi sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vize başvuru formuna multi vize istediğinizi seçin ve konsolosluğa hitaben Multi ve uzun süreli vize talep ettiğinizi açıklayan bir dilekçe yazın Konsolosluğun takdir yetkisinde olduğu için daha önce almış olduğunuz multi vize size artı puan kazandıracaktır.

      Sil
  30. Iyi aksamlar hocam. Ben yunanistandan sengham vizesi aldim. Multi yaziyor vizemde. Yani coku giris demek oluyor bildigim kadariyla. 24.04.2018 de baslayacak haziranin 7 de bitecek vizem. Ben yunanistan da yfa bulgarisan da en fazla kac gece kalabilirim bunu merak ediyorum. En fazla 2 gece diyenler var emin olamadim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeliz Nur hanım size belirten tarih aralığında ayrıca konaklama yapabileceğiniz gün sayısı da vizenizin üzerinde yazmaktadır. süreyi aşmamaya dikkat edin aksi durumda 600€ cezası var.

      Sil
  31. Merhabalar,
    18.04.2018/17.10.2018 tarihleri arası 90 günlük multi 6 aylık Almanya vizesine sahibim. 19.04’de Türkiye’den çıkış yaptım 28 gün kalabilir miyim ?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vize üzerinde bulunan tarih aralığında gün süresini aşmadığınız sürece Almanya'da kalabilirsiniz.

      Sil
  32. iyi günler almanyaya gitmeyi düsünüyorum abimin arabasiyla beraber gitmeyi düsünüyorum normal shengen vizesimi almam gerekiyor yoksa multi shengen mi ? sınırlarda sorun olurmu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi Günler Multi vize almanız sizin için daha uygun olacaktır. Vize başvurunuz sırasında sunacağınız Ulaşım evraklarını Kara yolu ile istenen evraklara göre hazırlamanız gerekiyor. Almanca bir dilekçe ekleyip açıklama yapabilirsiniz.

      Sil
  33. Merhaba. Benim sorularim biraz fazla olacagi icin kusura bakmayin. Agustos ayinda Hollanda'ya gitmeyi planliyorum. Vize basvurumu da 90 gunluk multi diye isaretleyecegim. Hollanda'da sadece 15 gun kalacagim ve 1-2 gunlugune Belcika'yi da ziyaret edecegim. Belcika ziyaretimin olacagini basvuru formunda belirtmem ne kadar onemli belirtmesem bir sikinti olur mu? Hollanda girisli, cikisli seyahatim bitince (Turkiye'ye geri donecegim) ocak ayindada 25 gunlugune Isvec'e gitmeyi planliyorum. Isvec seyahatimi Hollanda vizesi basvurunda belirtmem gerekiyor mu? Isvec seyahatimi Isvec girisli, cikisili yapmam herhangi bir sikinti yaratir mi? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  34. Merhabalar.Temmuz ayında isveç-norveç-danimarka gezisi için (7 gün) schengene başvurdum.İsveç'ten 30 gün kullanımlık multi schengen verdiler.tatil dönüşünde 2 gün sonra Almanya'ya 5 günlüğüne gitmek istiyorum.Herhangi bir sıkıntı yaşarmıyım.Bizden vize niye almadın diye?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  35. Merhaba ben romanyaya erasmusa gitmek için vize alacağım.Romanya vizesinin multi vize seçeneği varmidir? Varsa bu vizeyle Schengen alanındaki ülkelere gidebiler miyim?

    YanıtlaSil
  36. merhabalar. benim isteğim tren ile sofya üzerinden önce belgrad sonra bükreş ve sonra sofya gezileri. Bunun için hangi ülke hangi tür vizeye başvurmam gerekir. Romanya multi vize yetreli olur mu? sorun çıkartırlar mı yolculuk esanasında ? ve balkan flexipass ile vize başvurusu yapsam nasıl olur ?

    YanıtlaSil
  37. Merhaba. Temmuz ayinda bir haftalik yunanistan tatili, turkiyeye dondukten sonra eylul ayinda ise bir haftalik cekya tatili plabliyorum. Ikisi icin ayri vize mi almam gerekir? Yoksa tek vize multi mi almam gerekir?

    YanıtlaSil
  38. Hocam benim iyiyim bir zamanlar multi vize kaç gün Almanya’da kalıp 90 gün kalıp türkiye’ye giriş yapıp yineden gelebilir miyim almayın

    YanıtlaSil
  39. Merhaba 2021 yılına kadar vizem var. Kullanma şartlarını bilmiyorum. Multi 90 yazıyor. 1 ay kaldim almanyada geri döndüğümde bir daha ne zaman giriş yapabilirim.

    YanıtlaSil
  40. merhaba eşime tek giriş almnaya vize si aldık bana multı verıldı alman girişimiz uçakla olacak ancak ordan kuzenımın arabası ile dönüş yapacağız romanya ve bulgar üzerinde acaba dönüşte roman ve bulgarda sorun yaşarmıyım tek girişli olduğu için ?

    YanıtlaSil
  41. merhaba eşime tek giriş bana mutlı vize verildi almanyaa uçakla giriş yapıp dönüş araçla olacak araban romanya ve bulgarda dönerken sorun yaşarmıyım tek giriş verildiği için

    YanıtlaSil
  42. Merhabalar hocam. Polonya'ya tekli giriş vizem var 10 günlük tur için. Bu süre içinde Norveç'e uçak bileti alıp, vize sürem bitmeden 3 gün Norveç'de kalabilir miyim? Yani Polonya'dan Norveç'e gidebilir miyim sıkıntısızca?

    YanıtlaSil
  43. Efendim benim de onemli bi sorum olcak.
    2014 yilinda multi vizesi alip tum gunlerimi kullandim.simdi isvicreye gezi amacli gitmdk istiyorum.
    Lakin eksik evraklarim var.
    Su an sgk m yok.ayrica hesapta bi mebla da gosteremiyom.
    Ama cook gitmek istiyom.
    Bana yardimci olabilir misiniz.?
    Lutfen

    YanıtlaSil
  44. Merhaba, ben 3 ay gecerliligi olan multi cok girisli ve 20 gun kalma sureli yunanistandan schengen vize aldim. Makedonyaya gidecegim. Yunanistandan makedonyaya gecerken 1 gun kalma suremden eksilecek fakat makedonya vize istemiyor bu durumda makedonyada kaldigim gunler kalma suremden eksilecek mi? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  45. Hocam iyi günler dilerim, Yunanistan dan 19/08/2018-19/09/2018 tarihli 10 gün oturmalı vize aldım. 17/08/2018 tarihinde Rodos a gidip 19/08/2018 de dönüş yapacağım. Daha sonra 24/08/2018 de Prag a gidip 01/09/2018 tarihinde Viyana dan döneceğim . Bu seyahatte vize süre mi aşmış oluyor muyum? Vize aşımında Viyana da ne gibi müeyyide ile karşılanabilirim

    YanıtlaSil
  46. merhaba, ben hollanda müllti shengen vizesi aldım 90 günlük erasmus staj için gideceğim ama size sorum şu bilet fiyatları çok pahalı olduğu için öncellikle berline almak istiyorum yani ilk giriş yerim berlin olacak. bunu problem ederler mi?

    YanıtlaSil
  47. Italyadan 15 gun kalma musadeli multi vizesi aldim ancak seyehat planimda degisiklik yaptim. Turkiyeden viyanaya aracla gidecek olan bi kuzenim var onunla yunanistan uzerinden mavaristan sonra viyanaya gitmeyi 1 hafta orada kalmayi ve sonrasinda viyanadan ucakla italyaya gitmeyi kalan gunlerimi italyada kalip italyadan ucakla turkiyeye donmeyi planladim sizce bu vizeyle bukadar karmasik bi seyehat yapabilirmiyim? Daha once aracla ulke disina cikmadim bu ilk olucak. Asil sorum bu vizeyle yunanistana girip ve sonra shengen bolgesinden cikip tekrardan macaristana girebilirmiyim? Yoksa exta bi transit vize almam gerekiyormu?

    YanıtlaSil
  48. hocam iyi günler. yunan konsolosluğundan multi vize istedim ama il vizem olduğu için tek girişli vize çıkacağını söylediler. tur planımızda yunanistandan sonra bulgaristan sonra isveç var. tek girişli vize gelirse bulgaristana gittiğim takdirde schengen bölgesinden çıkış yapmış sayılır mıyım? bu takdirde isveçe giriş yapabilir miyim? yoksa bulgaristana geçtiğim takdirde vizem geçersiz mi olur? cevaplarsanız çok sevinirim. kolay gelsin

    YanıtlaSil
  49. Slm Yunanistan'dan schengen vizesi alıp giris çıkış yaptıktan sonra Almanya'ya gitmek istesem vize almam gerekir mi hangi konulara dikkat etmem lazım

    YanıtlaSil
  50. Merhaba,
    Bana hollanda multi vizesi verdiler bir yillik.
    90 gun hollandada kalip,geri turkiyeye gidip bir hafta sonra geri gelebilirmiyim hollandaya.
    Tesekkurler simdiden..

    YanıtlaSil
  51. Ahmet Kuralcı09 Eylül, 2019

    Çok saol sayende birşey öğrenmiş oldum

    YanıtlaSil

Teşekkürler.